XIV LEGION

My oszukani, idziemy by skąpać we krwi naszych wrogów

Ogłoszenie

Za zgodą Triassa zostały założone cztery generalne tematy gdzie nie trzeba być zalogowanym żeby wejść i coś napisać. Warunkiem jest tylko żeby temat do pisania powstał w odpowiedniej kategorii ponieważ os. niezalogowana nie ma uprawnień do zakładania tematów. Jak zauważycie po wylogowaniu nie widać reszty forum także konwencja o parszywych szpiegach zachowana ;)

#1 2009-06-07 17:27:09

gowka

Moderator

Zarejestrowany: 2008-12-06
Posty: 19
Punktów :   

PUŁAPKA NA SZLACHTĘ

http://newgame2.khanwars.wp.pl/battle-r … world_id=1

TO JEST PRZYKŁAD DOBREJ PUŁAPKI NA SZLACHTĘ - NIESTETY


Jak to się stało   nie będę wszystkiego liczył, ile trafiło, ile nie, to nie ma znaczenia teraz proszę przeczytać dokładnie, wszystko się wyjaśni:

Likwidacja muru
•    60 Taran (Atakujący) ugodzono Mur
•    4 Mur (Obrońca) został ugodzony.
Reszta machin Minotaura

Balisty sasque giną
•    413 Balista (Atakujący) ugodzono Balista
•    9 Balista (Obrońca) został ugodzony.
Szpiedzy sasque giną:
•    256 Balista (Atakujący) ugodzono Szpieg
•    5 Szpieg (Obrońca) został ugodzony.

Łucznicy 5 ma szczęście
•    426 Balista (Atakujący) ugodzono Łucznik
•    100 Łucznik (Obrońca) został ugodzony.5 szczęście jednostek.

konni łucznicy 2 ma szczęście
•    178 Balista (Atakujący) ugodzono Konny łucznik
•    50 Konny łucznik (Obrońca) został ugodzony.2 szczęście jednostek.
•   
•    4 Katapulta (Atakujący) ugodzono Łucznik
•    5 Łucznik (Obrońca) został ugodzony
.
Po tym ataku zostają mu wszystkie kusze i zawodowi

Machiny tak czy inaczej strzelą wynika z kolejności bitwy akurat trafiły do lk
•    9 Balista (Obrońca) ugodzono Lekka kawaleria
•    8 Lekka kawaleria (Atakujący) został ugodzony.1 szczęście jednostek.

I najważniejsze:

•    17 Kusznik (Obrońca) ugodzono Szlachcic
•    4 Szlachcic (Atakujący) został ugodzony

Szlachcic życie 300 *4= 1200
Kusznik Atak przeciwko piechocie 84 *17= 1428 jeden więcej kusznik i po piątym szlachcicu

Powiem tak:

Nie wiadomo dlaczego strzelające zawsze na celu mają szlachtę i JS  jako pierwsze.
Najprawdopodobniej tak jest napisany program, w poprzedniej rundzie dało się zauważyć że dowodzenie podnosiło prawdopodobieństwo takiego zachowania kusz.

Jak uciec przed pułapkami?

Zwiększenie ilości ball nic nie da bo balle wroga zawsze strzelą to wynika z reguł gry, balle ogólnie źle się dzielą, na małą ilość grup, nie proporcjonalnie do życia jednostek wroga. Poza tym zbyt wiele ball w armii może spowodować porażkę jak ktoś w ostatnim momencie podstawi armię zamiast pułapki, ale (zawsze jest jakieś ale):

Zwiększenie ilości maszyn mogłoby zmniejszyć prawdopodobieństwo że kusze nie strzelą.
Trebusze i katapulty tez walczą a jak wiadomo kolejność bitwy jest taka:

1.    machiny
2.    mur strzelające
3.    kawaleria
4.    piechota

więc jeżeli machiny zniszczą strzelające to jest szansa że balle nie upolują szlachty tylko strzela do np. lk jak w tym wypadku.
Niestety druga strona też ma możliwość zapchać I i II linię małą ilością wszelkiego rodzaju jednostek które mogą skupić atak naszych machin


Jest tylko jedna opcja według mnie:

Ataki poprzedzające na sekundę  przed ataki małych armii takich żeby przebiły się przez mur i rozwaliły te pułapki

Oczywiście pułapki mogą być na wsparciu jako obozowisko zabezpieczone np. szpiegami np.

Wsparcie szpieg
I obozowisko szpieg
II obozowisko szpieg
III obozowisko szpieg
IV obozowisko szpieg
V  pułapka

Daje to pole manewru wystarczy odwołać szpiegów w odpowiednim momencie

Więc ataków wyprzedzający musi być 6, maks wsparć jest 6 jak atki będę kilka sekund przed to nie zdążą podesłać nowych. Miedzy atakami szpiedzy żeby nie postawili dużej armii a tak będzie.

Gorzej jak przeciwnik umie się wstrzelić transferem lub wsparciem wtedy tak:
Atak trzema czterema armiami w każdej katapulty lub trebusze szlachta np. w III i dwa trzy ataki małych armii

Dlaczego katapulty i trebusze w armiach? Mają taki sam czas podróży może nie pokapuja i podstawią pułapkę pod nie tą armie.

Ostatecznie:
uniknięcie pułapki: ciężka sprawa
założenie jak na RW można dać jeszcze po jednej jednostce każdego rodzaju może skupia balle wroga

WAŻNE KUSZE I ŁUKI ZAWODOWE I KONNI W I (słownie pierwszej  linii) musza mieć zasięg do IV aby ustrzelić szlachtę
Balle do II

To tyle
pozdrawiam

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plyork pies pielęgnacja Niechorze agroturystyka Okucia do szkła