My oszukani, idziemy by skąpać we krwi naszych wrogów
http://newgame2.khanwars.wp.pl/battle-r … world_id=1
TO JEST PRZYKŁAD DOBREJ PUŁAPKI NA SZLACHTĘ - NIESTETY
Jak to się stało nie będę wszystkiego liczył, ile trafiło, ile nie, to nie ma znaczenia teraz proszę przeczytać dokładnie, wszystko się wyjaśni:
Likwidacja muru
• 60 Taran (Atakujący) ugodzono Mur
• 4 Mur (Obrońca) został ugodzony.
Reszta machin Minotaura
Balisty sasque giną
• 413 Balista (Atakujący) ugodzono Balista
• 9 Balista (Obrońca) został ugodzony.
Szpiedzy sasque giną:
• 256 Balista (Atakujący) ugodzono Szpieg
• 5 Szpieg (Obrońca) został ugodzony.
Łucznicy 5 ma szczęście
• 426 Balista (Atakujący) ugodzono Łucznik
• 100 Łucznik (Obrońca) został ugodzony.5 szczęście jednostek.
konni łucznicy 2 ma szczęście
• 178 Balista (Atakujący) ugodzono Konny łucznik
• 50 Konny łucznik (Obrońca) został ugodzony.2 szczęście jednostek.
•
• 4 Katapulta (Atakujący) ugodzono Łucznik
• 5 Łucznik (Obrońca) został ugodzony
.
Po tym ataku zostają mu wszystkie kusze i zawodowi
Machiny tak czy inaczej strzelą wynika z kolejności bitwy akurat trafiły do lk
• 9 Balista (Obrońca) ugodzono Lekka kawaleria
• 8 Lekka kawaleria (Atakujący) został ugodzony.1 szczęście jednostek.
I najważniejsze:
• 17 Kusznik (Obrońca) ugodzono Szlachcic
• 4 Szlachcic (Atakujący) został ugodzony
Szlachcic życie 300 *4= 1200
Kusznik Atak przeciwko piechocie 84 *17= 1428 jeden więcej kusznik i po piątym szlachcicu
Powiem tak:
Nie wiadomo dlaczego strzelające zawsze na celu mają szlachtę i JS jako pierwsze.
Najprawdopodobniej tak jest napisany program, w poprzedniej rundzie dało się zauważyć że dowodzenie podnosiło prawdopodobieństwo takiego zachowania kusz.
Jak uciec przed pułapkami?
Zwiększenie ilości ball nic nie da bo balle wroga zawsze strzelą to wynika z reguł gry, balle ogólnie źle się dzielą, na małą ilość grup, nie proporcjonalnie do życia jednostek wroga. Poza tym zbyt wiele ball w armii może spowodować porażkę jak ktoś w ostatnim momencie podstawi armię zamiast pułapki, ale (zawsze jest jakieś ale):
Zwiększenie ilości maszyn mogłoby zmniejszyć prawdopodobieństwo że kusze nie strzelą.
Trebusze i katapulty tez walczą a jak wiadomo kolejność bitwy jest taka:
1. machiny
2. mur strzelające
3. kawaleria
4. piechota
więc jeżeli machiny zniszczą strzelające to jest szansa że balle nie upolują szlachty tylko strzela do np. lk jak w tym wypadku.
Niestety druga strona też ma możliwość zapchać I i II linię małą ilością wszelkiego rodzaju jednostek które mogą skupić atak naszych machin
Jest tylko jedna opcja według mnie:
Ataki poprzedzające na sekundę przed ataki małych armii takich żeby przebiły się przez mur i rozwaliły te pułapki
Oczywiście pułapki mogą być na wsparciu jako obozowisko zabezpieczone np. szpiegami np.
Wsparcie szpieg
I obozowisko szpieg
II obozowisko szpieg
III obozowisko szpieg
IV obozowisko szpieg
V pułapka
Daje to pole manewru wystarczy odwołać szpiegów w odpowiednim momencie
Więc ataków wyprzedzający musi być 6, maks wsparć jest 6 jak atki będę kilka sekund przed to nie zdążą podesłać nowych. Miedzy atakami szpiedzy żeby nie postawili dużej armii a tak będzie.
Gorzej jak przeciwnik umie się wstrzelić transferem lub wsparciem wtedy tak:
Atak trzema czterema armiami w każdej katapulty lub trebusze szlachta np. w III i dwa trzy ataki małych armii
Dlaczego katapulty i trebusze w armiach? Mają taki sam czas podróży może nie pokapuja i podstawią pułapkę pod nie tą armie.
Ostatecznie:
uniknięcie pułapki: ciężka sprawa
założenie jak na RW można dać jeszcze po jednej jednostce każdego rodzaju może skupia balle wroga
WAŻNE KUSZE I ŁUKI ZAWODOWE I KONNI W I (słownie pierwszej linii) musza mieć zasięg do IV aby ustrzelić szlachtę
Balle do II
To tyle
pozdrawiam
Offline