My oszukani, idziemy by skąpać we krwi naszych wrogów
Gość
Rzeczywiście o przyjęciach do klanu powinna decydować 1-2 osoby, ale przecież nie treba się spieszyć z przyjęciem
1. ktos zgłasza akces do klanu
2. osoba decydująca o przyjęciach zasięga opinii wojewody, ktory kontaktuje się z graczami w podległym rejonie, po konsultacjach wojewoda przesyła do decydującego swoją opinię /ew. za i przeciw/ a wtedy jest podejmowana ostateczna decyzja, może to zająć dzień lub dwa, ale myślę, że zabezpieczy klan w odpowiedni sposób przed nieproszonymi gościami. Po 2 miesiącch gry można już to i owo o sąsiedzie powiedzieć.
Przyjaciele
mała wstępna propozycja
Co do ilości osób w radzie: jeżyli podzielicie świat na 9 rejonów i z każdego rejonu do rady wejdzie 1 osoba to juz mamy 9 osób i w zasadzie jest to wystarczająca ilość by szybko i sprawnie podjąć decyzje, dalsze jej rozszerzanie raczej nic już nie zmieni. Ewentualnie do rady można dodać osoby funkcyjne (ale nie trzeba). I ja raczej skłaniałbym sie za tym aby rozdzielić te 2 rzeczy (organ decyzyjny od wykonawczego). Niech pełniący funkcje skupiają uwagę na ich wykonaniu i tak mogą mieć sporo pracy.
No to teraz do rzeczy proponowane stanowiska i zadania:
1)RADNI (opiekunowie terenu).
Przywileje: zasiadanie w radzie klanu, decyzje o przyjęciu nowego członka,
obowiązki: koordynacja zadań na podległym rejonie w tym również potrzebnej pomocy i dbanie o rozwój najsłabszych, odpowiada przed liderem, powoływany i odwoływany przez radę i lidera
2)LIDER
Nadzoruje pracę wszystkich komórek (rady i pozostałych funkcji) oraz działania w ramach podziałów terytorialnych, współprace poszczególnych graczy. Motywuje, zachęca, podnosi ducha bojowego i pogania gdy trzeba. Jako naczelny nadzorca występuje do rady z propozycjami zmian w składzie rady i zmian na stanowiskach funkcyjnych. W sytuacjach wyjątkowych podejmuje decyzje w imieniu rady dba o przestrzeganie ogólnie przyjętych w klanie wartości
3)STRATEG
Jest odpowiedzialny z przygotowanie planów strategicznych i konsultacje w planach taktycznych. Odpowiada za logistykę między rejonami. Ustala militarny kierunek rozwoju i działań klanu Nadzoruje przebieg kampanii wojennych dane zbiorcze z regionów otrzymuje od radnych i im przekazuje plany
4)REKRUTANT
Wstępna analiza podań. (exp, miejsce, itd. Przekazuje podania radnym i po akceptacji lub nie wykonuje decyzje. Usuwa członków sojusz na polecenie rady. Jest zobligowany do przeglądania pozycji osób najsłabszych oraz nowo przyjętych i niesienia im pomocy merytorycznej i pomocy przy współpracy z pozostałymi. Odpowiada przed radą i liderem. Wszelkie przyjęcia i zwolnienia klanowiczów przechodzą przez niego
5)DYPLOMATA
Jest pośrednikiem pomiędzy klanem a pozostałymi klanami i graczami (w kwestiach formalnych). Przedstawia radzie wnoszone postulaty i wykonuje jej decyzje w sposób nakreślony przez radę. Wszelkie sprawy dotyczące kontaktów, paktów i podań z innymi klanami są pod jego opieką Wspomaga przedkładanie radzie wniosków klanowiczów. Odpowiada przed radą i liderem
6)MODERATOR
Moderator (administrator) dba o wygląd i i treść forum. Usuwa niepotrzebne już strony, kontroluje słownictwo itd. Odpowiada przed liderem
7) DORADCY
Doradcy mogą być powoływani do wykonania ściśle określonych zadań na czas ich trwania Podlegają radzie i liderowi. Zakres ich obowiązków zależy od przydzielonego zadania
8)EGZEKUTORZY
Stanowisko Stworzone z myślą o lepszym samopoczuciu TROLLLA i innych równie zabójczych. Do obowiązków egzekutora należy doprowadzenie przeciwników do białej gorączki poprzez zniszczenie wszystkiego co posiada i co jest w stanie wyprodukować. Do momentu aż będzie błagał o litość i złoży oficjalny hołd naszemu liderowi. Podlegają radzie i liderowi.
Każda osoba pełniąca funkcję jest zobligowana do wskazania na forum publicznym swego zastępcy w przypadku nieobecności dłuższej niż 24h.
Każda sprawa wymagająca uwagi rady powinna zostać rozpatrzona w przeciągu 24h
Każda sprawa wymagająca uwagi klanu powinna zostać rozpatrzona w przeciągu 48h
Najwyższą odpowiedzialność w takim układzie mają radni gdyż to właśnie oni są ogniwem spajającym i organizującym współdziałanie klanu.
To przykład tego jak można podzielić obowiązki.
Przedstawiam go jako wstęp do dalszej dyskusji ze względu na to że wszystko co niedopowiedziane może stać się punktem zapalnym stąd trzeba wprost określić obowiązki i przywileje.
Nie rozważajmy przy tym kto zajmie jaką funkcje (lider już się wybiera, radnych wybierzemy za moment a resztę funkcji nada rada i lider). Postarajmy się zobaczyć struktury przyszłego klanu i pomyślmy w czym jeszcze możemy odciążyć lidera i radę, aby zarządzanie było sprawniejsze i wszystkim grało się lepiej.
Ostatnio edytowany przez Dramgan (2008-11-24 07:55:58)
Offline
Dramgan zus ma mniej skaplikowana hierarchie władzy.. po co to te stanowiska?? sa wojewodowie i jest szef i wystarczy jak ktos chce ukladac plany strategiczne to nie to robi i na forum dzieli sie z liderami swoimi przemysleniami.. 9 ruznych rang to przesada.. 3 wystarcza -szef -wojewoda i -reszta...
Offline
Mysle ze u mnie na wschodzie ja lub simgo mozemy zajac sie koordynacja. Ale moim zdaniem to i tak w regionach sie dogadujemy bez problemow, wiec ja mysle ze w radzie powinni byc najaktywniejsi i najmocniejsi gracze. nie mozna nikogo pomijac bo sie zrobi bagna jak w CH. Ja proponije zeby senat tworzylo top10(15) klanu + funkcje specjalne. I mysle ze nazwa senat jest lepsza do rady. Rady to byly za komuny
Offline
Gość
ale Dramgan ma racje .. choc troszke zamotal JAK prawdziwy polityk
tak sobie mysle tylko
Musze przyznać całkiem niezłe rozwiązanie... ale chyba lepsze jest to co jest proste... obstawiam za senat 9-ciu i liderem... dlaczego 9-ciu? Bo bez pobocznych funkcji i których pisał Dramgan strasznie obciążeni byliby senatorzy... przy rozłożeniu terytorium na 9-ciu obciążenie się rozkłada równomiernie. Nie wiem czy jest sens komplikować aż tak.
Offline
Gość
chcialem podkreslic ze narazie nie ma sensu rozbudowywac .. a wiadomo ze kaln sie rozwinie .. wiec 9 mysle nie da sobie rady ze wszystkim
pzdr
moim zdanie niedostrzegacie tego co juz jest wsrod nas
my sie doskonale dogadujemy na naszych koordach tzn ja miru i troll i pewno tak jest jak czytam u wiekszosci
poprostu na forum trzeba nicki dan np. pablom33_1 znaczy rejon 1 troll_1 miru66_1 bedzie wiadomo jaki czy tez wojewodztwo to jest zrobimy to wszyscy tam gdzie sie dogadujemy na mapach i juz mamy 1 problem z glowy
bo interes zawsze jest tylko na jakims 1 obszarze nie na calej mapie nie da sie pomuc jak simgo napisal puszczes szpiegow czy surki czy tez wsparc na 10 godz marszu
Offline
Dodatkowe pytanie brzmi: jakie mamy cele strategiczne,oprócz dobrej zabawy i co możemy dla tych celów poświęcić.
A po polsku : kogo w pierwszej kolejności rozwalamy .
Można dogadać przeniesienia zamków tak by przy celu było 5-7 graczy.
Jak mówi staropolskie przysłowie: jak ludzi kupa to i Brutus Lee dupa
Offline
to poprosze na to odpowiedziec............ chce byc blizej mordoru i..........
http://www.inni.pun.pl/viewtopic.php?id=14
Offline